(단위 : 건)
유형 | 연도 | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2009년 | 2010년 | 2011년 | 2012년 | 2013년 | 2014년 | 2015년 | 2016년 | 2017년 | 2018년 | 2019년 | 2020년 | 2021년 | 2022년 | ||
시스템 자동상담 | 61,387 | 51,710 | 91,992 | 47,956 | 62,521 | 57,233 | 27,424 | 27,271 | 136,817 | 125,466 | 168,342 | 198,171 | 123,200 | 144,930 | |
상담관 상담 | 전화 | 7,831 | 10,395 | 11,116 | 14,166 | 13,567 | 25,375 | 45,316 | 45,942 | 43,077 | 42,640 | 43,499 | 42,944 | 27,867 | 28,059 |
인터넷 * | 754 | 965 | 695 | 1,937 | 1,896 | 1,793 | 2,144 | 1,367 | 869 | 1,761 | 2,753 | 4,024 | 3,771 | 2,910 | |
대면 | 209 | 236 | 280 | 486 | 520 | 639 | 768 | 1,031 | 827 | 1,102 | 744 | 80 | 9 | 118 | |
기타 ** | 34 | 43 | 29 | 71 | 31 | 49 | 46 | 76 | 73 | 81 | 129 | 111 | 124 | 154 | |
상담 총계 | 70,215 | 63,349 | 104,112 | 64,616 | 78,535 | 85,089 | 75,698 | 75,687 | 181,663 | 171,050 | 215,467 | 245,330 | 154,971 | 176,171 | |
자동상담 비율 | 87.43% | 81.63% | 88.36% | 74.22% | 79.61% | 67.26% | 36.23% | 36.03% | 75.31% | 73.35% | 78.13% | 80.78% | 79.5% | 82.27% |